Followers

Tuesday, March 15, 2011

Songkhla Floating Market - Destinasi seterusnya Pasar Terapung Songkhla Thailand

Floating Market atau Pasar Terapung di Songkhla ini baru saja beroperasi lebih kurang 3 - 4 tahun lepas . Dengar kata sambutan pelancong amat menggalakkan . Kenyataan nya apabila kami sampai kat sini ada hampir 20 buah bas - termasuk dari Malaysia . Bas pelancongan Thailand pun banyak . Tu belum di kira van pelancong lagi . Sungguh sesak kat sini ..sebabnya macam-macam adaa...

apa yang menarik kat sini - di tepi sungai ini para peniaga menjual berbagai jenis barangan - kebanyakkan nya makanan - panas panas lagi . Turun saja kat tepi sungai tu dah bau dah udang bakar ..mmm . Yang menarik juga kalau beli air - air tersebut di isi dalam bekas berbentuk doremon dan kartun kanak-kanak  , ada juga di isi dalam buluh yg di potong dan di ikat  . Nak kena pi lagi ni ...


Ni antara video yang sempat aku ambik ..


Sebelum turun ke tepi sungai tu ..ada banyak gerai yang menjual barang kraf / cenderahati / pakaian dan juga ada gerai makan kat sini ...bukannya rambang mata kalau mai sini ..rabun mata !

Lain kali kalau nak mai pulak ke pasar terapung ni .. jangan kalut sangat nanti penat .. relax .Lokasi seterus nya nanti kami akan menginap di Florida Hotel Hatyai  . Shopping pulak di sana - bazar apa entah nama nyer ! .. apa lagi jom naik tuk tuk ..


1 comment:

Lieya VoN JaY said...

saya ada pegi tempat ni jugak . memang bes dan unik makanan dia. rasa macam nak p lagi kalo ada peluang ^_^