Followers

Saturday, April 26, 2008

Kisah Seorang Mat Rempit
Baru-baru ini di dalam laman web ,saya ada terbaca satu kisah tentang seorang Mat Rempit .Beliau memperkenalkan dirinya sebagai Abang Burn .Ingatkan kisah seorang Mat Rempit yang suka merempit ,ingatkan dia nak cerita pasal menang rempit - tapi rahsia beliau menambah pendapatan melalui internet.
Beliau menjumpai rahsia ini di dalam Ebay .Bagaimana Abang Burn ini dapat menambah pendapatan beliau yang begitu banyak sekali -katanya .Ini adalah sebahagian cerita beliau di laman webnya ....
..........Jika anda tidak pernah mendengar nama saya di mana-mana blog, forum atau seminar sebelum ini, anda tidak perlu meminta maaf kerana saya seorang biasa sahaja sama seperti anda. Saya mula menggunakan Internet inipun hanya setahun jagung yang lepas sahaja, itupun melalui cybercafe sahaja.
Setahun yang lepas, saya juga betul-betul seperti anda sekarang. Duit memanjang tak cukup sahaja. Saya pun hairan, gaji bulan-bulan memang tidak pernah cukup untuk membayar segala perbelanjaan bulanan saya. Bukannya macam perbelanjaan bulanan saya banyak pun! Hanya sekadar untuk membayar pinjaman motor, sewa flet usang saya ketika itu dan sedikit makan dan minum untuk sebulan. Saya dah berpindah-randah sehingga 3 pekerjaan tetapi keadaan saya masih seperti itu.
Keadaan benar-benar menjadi terdesak sehingga saya terpaksa mengambil pinjaman persendirian untuk menampung segala perbelanjaan yang makin meningkat dari hari ke hari. Ketika itu, saya nampak seolah-olah segala cita-cita saya selepas tamat SPM dahulu semakin menjadi malap begitu sahaja. Saya sudah tidak tahu nak buat apa lagi dah dan memang sudah berputus-asa ketika itu. Semasa itu, saya terfikir mungkin rezeki saya setakat ini sahajalah!
Kemudian, satu hari semasa menonton rancangan Selamat Pagi Malaysia, saya terlihat kisah mengenai seorang jutawan muda Internet yang cukup terkenal dan dikagumi ramai. Entah mengapa, tiba-tiba datang suatu inspirasi dalaman yang mengatakan "Kemungkinan besar rezeki saya juga di Internet ini!"
Jadi beberapa bulan selepas itu, saya mulalah berjinak-jinak dengan alam cyber ini di cybercafe. Pada mulanya saya cukup bersemangat dan cukup terpesona dengan pelbagai peluang menjana wang di Internet ini. Tetapi lama-kelamaan, semangat itu berubah menjadi kekecewaan..
.............. Teknik ini telah membolehkan wang USD 0.50 mengalir masuk ke akaun saya setiap SATU saat. ...

No comments: