Followers

Saturday, May 25, 2013

Apa itu gwiyomi atau kiyomi

Apa itu gwiyomi atau kiyomi
 Laman sosial tidak henti-henti memaparkan berkenaan video tarian comel gwiyomi yang semakin popular sekarang ini. Melihat reaksi masyarakat di beberapa laman sosial mengenai fenomena ini .

Untuk pengetahuan, lagu gwiyomi atau kiyomi ini adalah lagu single k-pop seorang penyanyi indie Korea Selatan bernama Hari . Album gwiyomi song ini telah dikeluarkan pada 18 Februari 2013 yang lalu menurut kumpulan Gwiyomi Player yang ditubuhkan pada Oktober 2012. Tarian lagu ini telah diilhamkan oleh rapper k-pop terkenal Jung Il Hoon yang dipanggil gwiyomi player dalam rancangan  BToB MTV DiaryMany, yang menjadi meme internet popular pada oktober 2012. Maksud gwiyomi/kiyomi ini sebenarnya adalah ‘seorang yang comel’ atau ‘arnab yang comel’.


Nurul Najibah

 Nurul Najihah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gwiyomi - Najibah & Najihah

. ************************************************
Gwiyomi - Elly Mazlien ( Versi SuriFM )



************************************************
Gwiyomi - Wawa Zainal

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jadi ada juga anak2 kita yg suka kiyomi ni .. upload pulak tu ..
Tarian comel gwiyomi ini mempunyai gerak tarian yang tersendiri dan untuk pengetahuan, video parodi gwiyomi telah dimuat naik dilaman youtube lebih dari 10,000 video.
 Dasyat! Tarian gwiyomi ini telah menular dengan cepatnya di beberapa buah negara asia merangkumi Filipina, Singapura, Thailand, China, Jepun dan tidak ketinggalan juga negara kita Malaysia.



No comments: